Sansür, bir toplumun kendine olan güvensizliğini yansıtır ve otoriter rejimlerin belirgin bir özelliğidir.

--Potter Stewart

5.11.2009

SCWCD EE5

Yaklaşık 3 saat önce SCWCD EE5 sınavını da başarıyla sonuçlandırıp sertifika almaya hak kazandım, darısı çalışanların başına :)

Önceden de belirttiğim gibi sınav için "Head First Servlet & JSP" kitabından faydalandım. Kitap sınav için tüm gerekli konu başlıklarını gayet iyi açıklıyor fakat hem konu anlatımlarında hem de kitabın sonundaki deneme sınavında küçük yanlışlıklar göze çarpıyor. Bu yüzden kitabın sitesinden kitapla ilgili düzeltmeler kısmına mutlaka bakılmalı.

Ayrıca JavaRanch sitesinden SCWCD ile ilgili forum ve sınav hakkında açıklayıcı, faydalı bilgilere de erişebilirsiniz.

Sırada ne mi var? Sırada bir aksilik çıkmazsa aralık ayında askerik var ;)

2 yorum:

  1. Merhaba, Öncellikle tebrik ederim.

    Bir şey hakkinda fikrinizi almak istiyorum. SCWCD sertifika alma kararınız belki yaptığınız işle alakalıdır. Ya da başka bir neden vardır.

    Siz hiç SCJD olmayı düşündünüz mü? Bu sinav(sertifika) hakkinda kişişel düşünceniz nedir? Kimler almalı? Aynı seviyedeki değer sertifikadan(SCWCD, SCBCD...) farkı(öncellik, üstünlük? ya da eksikliği) nedir? Onu merak ettim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    SCWCD'yi yaptığım iş ile ilgili olduğu için tercih ettim. SCJD'nin içeriği ise Java masaüstü programcılığa kayıyor yanlış bilmiyorsam. Java ile kurumsal web uygulamaları geliştirmekle ilgileniyorsanız SCJD ile vakit kaybetmenin anlamı yok.

    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil